Summer Car Special

Tämä blogi käsittelee erään vanhan 600 Fiatin, kunnostusta ja uusia elämäntaipaleita, eräässä Etelä-savolaisessa harrastetallissa.

Tallin tapahtumia käsitellään siten kuten käsitellään ja päivityksiä päivitellään tai sitten ei, kuten normaalia onkin "vastuu siirtyy lukijalle..."

maanantai 8. huhtikuuta 2013

Konehuoneen siistimistä



Siistin myös konehuonetta erään kerran, vetelin muutamia johtoja uudelleen sekä kääräisin peltisarjan tuommoisen kääreen peittoon. Hillinnee lämmön johtumista konehuoneeseen, ainakin tovin käynnissä oltuaan tuosta pakosarjasta voi pitää melkein käsin kiinni.

Myös kaasutinta jouduin tutkimaan kun en saanut konetta millään käymään kunnolla, puski mustaa vaikka säätelin kaasutinta tavalla tai toisella. Tässä vaiheessa löysin netistä Weberin suuttimille ohjearvot, säädin suuttimet kohdalleen tuloksettta.

Lopulta laitoin bensalinjaan mittarin kiinni ja huomasin bensan paineen olevan melkein kaksi kertaa sen verran mitä Weberille suositellaan.Laskin bensanpaineen normaaliksi lisäämällä bensapumpun alle pari tiivistettä, kalvopumpun paineensäätö onnistuu tällä tavalla kaikkein helpoiten.

Vieläkään kone ei suostunut käymään kunnolla, se vain yski ja kakoi... Pitkään mietin missä vika kunnes kokeilin lisätä ennakkoa. Kas kumma se auttoi ja lisäsin ennakkoa edelleen... Lopulta kone kävi koko kierrosalueen läpi kuten kuuluikin... Häh...?

Kilautus kaverille auttoi sen verran että kuvailtuani toimia hän arveli koneessa olevan jonkin sortin virinokan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti