Kaikkein haastavimmaksi, lue hankalimmaksi projektiksi osoittautuivat kusiaisen jarrut. Myynti-ilmoituksessa mainittiin että "jarruletku vuotaa.." tms. no jarruletku ei vuotanut vaan päin vastoin oli turvonut umpeen aiheuttaen kuskinpuolen jarrun päälle jäämisen.
Uusin letkun ja aloin ilmaamaan jarruja... Löytyihän se vuotopaikkakin sitten, huomasin tovin päästä. Hoh hoijaa ajattelin kun revin jarruputkia irti.
Teetin sitten vanhojen perusteella uudet putket ja testasin että ne sopivat letkuihin hyvin, kaiken asennettuani aloin taas ilmaamaan jarruja. Edelleen lätäkkö lattialla.... Mitä hemmettiä? Tällä kertaa paikallistin vuodon jarrusylinterin puolelle...
Hiljaa mielessäni ajattelin että eipä ole ihmekään kun tämä auto ei ole hetkeen ajossa ollutkaan...
Tarvikeliikkeiden ollessa edelleen auki sain tarvittavat osat, joten illalla autossa oli kunnon jarrut.
Ai niin joo... Tietysti käsijarru vaijerin säätömutterit olivat jumissa ja lopun illan sitten taistelin niiden kanssa jotta sain ne toimimaan kuten halusin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti